Zpravodajství ČTK | 14:12 | Rubrika: Politika – Jihlavský kraj | autor: bjr
Jihlava 5. září (ČTK) – Na předvolební kampaň v Kraji Vysočina hodlají vynaložit strany, které usilují o úspěch v předčasných parlamentních volbách, řádově statisíce korun. Na nákladech se vedle krajských stranických organizací podílejí stranická ústředí. Podle zjištění ČTK by zřejmě nejnákladnější kampaň měla mít TOP 09, která chce vynaložit až 1,5 milionu korun. Kolem 900.000 korun má připraveno ČSSD. Strana přátel občanů – zemanovci (SPOZ) prý zatím náklady nedokáže odhadnout.
Vzhledem k nedostatku času budou strany oslovovat voliče převážně tradičními způsoby – letáky, volebními novinami, billboardy i mítinky. Naplno by kampaň měla začít v polovině září, většina stran sází na osobní setkávání s voliči.
„O konkrétní podobě kampaně budeme mít jasno koncem první zářijové dekády, bude podle mě skromná,“ řekl šéf ODS na Vysočině senátor Miloš Vystrčil. Centrála ODS by také měla z větší části kampaň financovat, náklady z úrovně regionu kraje by se měly pohybovat ve statisících korun.
Lidovci zahájí kampaň podle krajského šéfa Jaromíra Kaliny v některých oblastech Vysočiny už tento týden. „Použijeme klasické prostředky – plakáty, billboardy, volební tiskoviny. Hlavní důraz bude mít kontaktní kampaň,“ řekl Kalina. V kombinaci celostátních i krajských peněz by podle něj náklady neměly přesáhnout půl milionu korun.
ČSSD chce kampaň zahájit v polovině září. Voliče osloví pomocí plakátů, volebních novin a dalších tiskovin, uskuteční se i několik mítinků. Kampaň by měla sociální demokraty na Vysočiny vyjít na téměř 900.000 korun, o něž se kraj podělí rovným dílem s ústředím. Volební tiskoviny, plakáty i veřejná shromáždění plánuje TOP 09.
Komunisté by měli s kampaní začít příští týden. Soustředí se na besedy s lidmi a další formy kontaktní kampaně v obcích, počítají s plakáty, volebními tiskovinami, uspořádají několik předvolebních mítinků. Náklady by se s přispěním centra měly pohybovat kolem půl milionu korun.
Zelení začnou voliče oslovovat koncem příštího týdne. Kromě klasických volebních tiskovin budou organizovat tradiční biojarmarky a další společenské, kulturní a sportovní akce, kde zároveň chtějí představovat volební program. Náklady by se měly pohybovat ve statisících korun, většinu bude hradit ústředí strany.
ANO 2011 zahájí kampaň na Vysočině 10. září předvolebním mítinkem na Masarykově náměstí. „Volební týmy budou 30 dnů cestovat po obcích a městech regionu a osobně oslovovat voliče, trasu právě připravujeme,“ řekla Věra Jourová, která je v čele kandidátky. ANO 2011 povede kampaň také prostřednictvím sociálních sítí. Náklady hrazené sponzory z regionu by neměly přesáhnout půl milionu korun.
V polovině září by měla s využitím letáků, tiskovin a volebních shromáždění naplno začít také kampaň SPOZ.