Účetnictví v praxi | Rubrika: Aktualita | Strana: 3
aktualita
Ke zrušení 23 územních pracovišť Finanční správy nedojde. Dva specialisté budou v území i nadále poskytovat služby veřejnosti po celý rok. Na Ministerstvu financí se na tom dne 2. 9. 2015 shodli zástupci samospráv pod vedením Svazu měst a obcí ČR a jeho předsedy Františka Lukla s ministrem financí a 1. místopředsedou vlády Andrejem Babišem. Na jednání, kterého se zúčastnilo na třicet starostů z celé České republiky včetně senátorů Miloše Vystrčila a Petra Víchy, situaci vysvětlil a za předchozí nešťastnou komunikaci se omluvil generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.
Na jednání starosty také požádal, aby Finanční správě pomohli s nalezením vhodných prostor a budov v jejich městech a obcích. Tak, aby si lidé své záležitosti s úřady, a to nejen finančními, mohli vyřídit na jednom místě. V dané věci se bude spolupracovat také s Úřadem pro zastupování státu ve věcech majetkových.
Debatovalo se i o záměrech Finanční správy v oblasti elektronizace veřejných služeb. V budoucnosti by – podobně jako v jiných oblastech života – měly převažovat bezhotovostní platby. A to z bezpečnostních důvodů, personálních kapacit a dostupnosti. Bezhotovostní platby a komunikace s úřady prostřednictvím informačních a komunikačních technologií je totiž k dispozici 24 hodin denně a 7 dní v týdnu.
Tisková zpráva Ministerstva financí ČR ze dne 2. září 2015.