Budoucnost kohezní politiky

26.04.2012

Praha, 21. schůze Senátu


Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o Evropském sociálním fondu a o zrušení nařízení (ES) č. 1081/2006 (Tisk EU č. N 088/08)

Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o společných ustanoveních ohledně Evropského fondu pro regionální rozvoj, Evropského sociálního fondu, Fondu soudržnosti, Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova a Evropského námořního a rybářského fondu, jichž se týká společný strategický rámec, o obecných ustanoveních ohledně Evropského fondu pro regionální rozvoj, Evropského sociálního fondu a Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení (ES) č. 1083/2006 (Tisk EU č. N 090/08)

Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o Fondu soudržnosti a o zrušení nařízení Rady (ES) č. 1084/2006 (Tisk EU č. N 091/08)

Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o zvláštních ustanoveních týkajících se Evropského fondu pro regionální rozvoj a cíle Investice pro růst a zaměstnanost a o zrušení nařízení (ES) č. 1080/2006 (Tisk EU č. N 092/08)

Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o zvláštních ustanoveních týkajících se podpory z Evropského fondu pro regionální rozvoj pro cíl Evropská územní spolupráce (Tisk EU č. N 093/08)

Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady, kterým se mění nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1082/2006 ze dne 5. července 2006 o evropském seskupení pro územní spolupráci (ESÚS), pokud jde o vyjasnění, zjednodušení a zlepšení zřizování a provádění takovýchto seskupení (Tisk EU č. N 094/08)

čas 14:58:32 - 15:00:26:

Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, kolegyně a kolegové, náš výbor projednal tři z šesti tisků, které tady dnes probíráme. Neprojednal je následně, ale prvotně, protože náš výbor projednával tisky jako první a následně je projednal výbor pro hospodářství, dopravu a zemědělství a nakonec výbor pro záležitosti EU. Náš výbor měl tři zpravodaje k jednotlivým tiskům – Pavla Eyberta, Jana Horníka a mne. Přijali jsme usnesení jednomyslně, které obsahuje sedm, resp. osm bodů s tím, že následně z dalšího projednávání je vidět, že s našimi usneseními bylo pracováno velmi konstruktivně a nakonec vzniklo usnesení, které tady četl pan kolega Koukal a které obsahuje i většinu našich myšlenek.

Z tohoto důvodu jsem zmocněn za výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí říci, že netrváme na hlasování o našem usnesení, které je sedmibodové a souhlasíme s tím, aby bylo hlasováno pouze o usnesení výboru pro záležitosti EK některým věcem, které jsme ve výboru projednávali ještě vystoupí samostatně v rozpravě jamko senátor a zprávu výboru jako celku v tuto chvíli považuji za ukončenou.

čas 15:00:58 - 15:03:11:

K našemu usnesení výboru dodám jednu věc, je to upozornění pro pana ministra. Některá usnesení výborů se částečně vztahují i na Českou republiku a na činnost ministerstva pro místní rozvoj. Pokud například v usnesení jsou apely na to, aby byla jasněji na stavena pravidla administrace a lepší organizace čerpání fondů, nezáleží to na tom, na čem se usnese Evropská komise, ale záleží to na tom, jakým způsobem dokážeme připravit operační programy, kolik jich bude a zejména jak budou žádosti administrovány, zda bude implementační struktura jednotná nebo tak rozmanitá, jako je tomu nyní.Náš výbor pro územní rozvoj se usnesl na tom, že budeme k této věci konat i konferenci, která se bude konat 25. května a je ve spolupráci s ministerstvem pro místní rozvoj, za což děkuji a byli bychom velmi rádi, pokud by k závěrům této konference a potom náš výbor, pod vedením pana předsedy Bárka následně o těch závěrech ještě bude jednat – byl dán dostatečný význam, a aby skutečně ministerstvo pro místní rozvoj na závěr této konference skutečně dbalo a zkusilo je maximálně zhodnotit v rámci definitivního projednávání ve vládě, jak z hlediska množství operačních programů, tak zejména z hlediska jednoty implementační struktury, protože tu vidíme jako naprosto zásadní věc z hlediska toho, čím může Česká republika přispět k tomu, aby čerpání evropských peněz bylo jednodušší.

Přílohy